Zrzuty ekranów:
Lista klientów
Edycja danych
Lista oddziałów-odbiorców
|
Kartoteka klientów.
Kartoteka klientów, czyli inaczej słownik klientów, jest zaprojektowana z założeniem wywodzacym się
z ekonomii (zresztą jak najbardziej słusznym), a mówiącym, iż klient jest podstawą działalności każdej firmy
i bez niego żadna firma nie ma prawa bytu.
Stąd słownik klientów jest umieszczony na szczycie herarchii zależności występujących w całej bazie danych
systemu. Z jednego słownika klientów korzysta jednocześnie cały system, zbierając dane dotyczące klientów w sposób
spójny, przejrzysty i jednolity.
Wynikiem tak ważnego potraktowania klienta w systemie, jest np. fakt, iż aplikacje wchodzące w skład systemu
czyli w chwili obecnej: FirCRM, FirEFKA, FirZAM, FirNET, FirAKW, FirKPiR, korzystające wszystkie jednoczesnie z
tych samych danych, gromadzą wszelkiego typu informacje o klientach.
Szczególnym przypadkiem pośród tych aplikacji jest FirCRM, czyli specjalizowana aplikacja, służąca do zbierania,
magazynowania i raportowania danych związanych z klientem, takich jak np. jego historia transakcji (z FirMAG, FirZAM),
historia płatności (z FirMAG, FirEFKA, FirKPiR), lista aktywności powiązanych z klientem, lista akcji marketingowych,
analizowanie transakcji z klientem pod kątem automatycznego przydzielania do systemu rabatowego itd. itp.
Z poziomu systemu FirMAG, kartoteka klientów umożliwia:
- Rejestrację nowego klienta z zapisem danych niezbędnych do prawidłowego wypełnienia dokumentu sprzedaży/zakupu oraz rejestru vat.
- Rejestrację odbiorców-oddziałów firmy.
- Przydzielenie klientowi opiekuna handlowego.
- Przydzielenie klientowi systemu rabatowego.
- Przydzielenie klientowi limitu kredytowego.
- Przydzielenie klientowi standardowego terminu płatności.
- Rejestrację danych pozostałych takich jak:
- Telefon
- Fax
- Telefon komórkowy
- Rachunek bankowy
Należy zaznaczyć, iż specjalnie dla części magazynowej systemu zaprojektowano również zapamiętywanie adresów
historycznych klienta głównego (płatnika). Ułatwia to np. przedruk dokumentów wstecznych, po zmianie danych klienta.
Rejestracji danych nowego klienta lub poprawę jego danych możemy dokonać zarówno z poziomu słownika klientów, jak
również z poziomu edytowanego dokumentu.
|