Zrzuty ekranów:

Lista klientów
Edycja danych
Lista oddziałów-odbiorców
Definicja punktów
Przypisanie karty rabatowej


Karty rabatowe klientów.


Karty rabatowe zostały wprowadzone do aplikacji FirMAG od wersji 7.5.9.x.
Celem ich wprowadzenia jest umożliwienie klientom zbierania punktów za dokonane zakupy,
a właścicielowi licencji możliwości ustalania punktacji za sprzedane pozycje.
Karty rabatowe są przypisane do klienta, a dokładnie do płatnika i oddziału. Aplikacja wykorzystując
takie przypisanie potrafi automatycznie przypisać do dokumentu zarówno dane płatnika jak również dane
oddziału-odbiorcy. Oprócz tych dwu obowiązkowych informacji, do karty rabatowej możemy przypisać osobę
i np. nr rejestracyjny jego samochodu.
Jeżeli taka osoba jest przypisana do karty, system automatycznie przypisuje dane osoby jako odbiorcy
dokumentu.
Przypisanie karty do dokumentu odbywa się podczas edycji nagłówka nowego dokumentu., wybierając przycisk karta (F4)
Numer karty klienta jest ciągiem znaków o długości max 30 znaków i jego przypisanie można wykonać zarówna
korzystając z klawiatury, jak również za pomocą czynika kodów kreskowych.
W przypadku użycia czytnika kodów kreskowych, numer karty musi być możliwy do odczytania poprzez czytnik.


Sposób naliczania punktów.
Jeżeli sprzedaż odbywa się poprzez przypisanie karty rabatowej klienta do dokumentu,
naliczanie punktów odbywa się automatycznie podczas sprzedaży dla klienta z użyciem jego karty rabatowej.
Punkty mogą być naliczane w stosunku do sprzedanej ilości lub wartości. Sposób naliczania jest przypisany do
kartoteki magazynowej.
Jeżeli dla danej kartoteki mają być naliczane punkty, czyli sposób ich naliczania został przypisany do danej
karoteki magazynowej, aplikacja naliczy odpowiednią ilość punktów.
Ilość punktów przypisana do dokumentu, jest przedstawiona z poziomu formularza edycji dokumentu, pozycja menu:
O dokumencie.
Wzory naliczania punktów:.
Aplikacja dokonuje naliczenia punktów w stosunku do sprzedanej ilości lub wartości sprzedaży danej pozycji.
Jest to uzależnione od definicji przypisanej do karty magazynowej sprzedawanej pozycji.
Naliczanie punktów w stosunku do ilości:
   Ilość punktów naliczonych=Całkowita z (ilość punktów * ilość sprzedana / przelicznik).
Naliczanie punktów w stosunku do wartości:
   Ilość punktów naliczonych=Całkowita z (suma netto pozycji / przelicznik * ilość punktów).
Tak obliczone punkty są zapisywane w bazie danych i możliwe jest ich późniejsze wykorzystanie przez właściciela
aplikacji np. w celu ich wymiany na promocje podczas sprzedaży.
Raportowanie punktów dla klientów:
programy dla firm
programy dla firm, EN
Pliki pomocy on-line programu magazynowego FirMAG