Zrzuty ekranów:
Edycja nagłówka
Edycja dokumentu
Edycja pozycji dokumentu
Komunikat o braku dostępnej ilości
Informacje o dokumencie rozchodu
Informacje o pozycji dokumentu
Klient dla dok.wewn.
Wpłata do dokumentu
Teksty stałe
Korekta - pozycja
Rozchód według dostaw
|
Dokumenty korygujące.
Do każdego typu dokumentu istnieje możliwość realizacji dokumentu korygującego.
Ta konieczność wynika z faktu prowadzenia pełnej ewidencji działalności gospodarczej firmy.
Aby zrealizować dokument korygujący, musi oczywiście istnieć dokument, który korygujmy oraz
definicja dokumentu korygującego. Oba typy dokumentów muszą posiadać identyczne flagi.
Stworzenie dokumentu korygującego polega na odszukaniu dokumentu korygowanego i wybraniu z menu
opcji realizacji korekty do dokumentu. Zostaniemy zapytani o powód tworzenia korekty, którego podanie
jest obowiązkowe. Po wpisaniu powodu korekty, aplikacja wygeneruje pusty dokument korygujący, z datą
aktualną dla aplikacji i przejdzie do jego edycji.
Sposób tworzenia korekty polega w aplikacji FirMAG na wskazaniu korygowanych pozycji (klawisz Insert)
oraz podaniu wartości, które powinny być po korekcie. Aplikacja sama oblicza różnicę pomiędzy pozycją
oryginalną-korygowaną, a podanymi wartościami wynikowymi, po korekcie.
Aplikacja dopuszcza możliwość jednoczesnego korygowania różnych wartości pozycji , np. ilości i ceny, a
wynikiem są odpowiednie obliczenia i podsumowanie dokumentu korygującego.
Dokument korygujący ze względu na różne możliwe sytuacje, modyfikuje stany magazynowe dopiero w momencie
jego zatwierdzenia. Uwaga ta dotyczy również korekt dokumentów typu rozchodowego.
To niestandardowe zachowanie zrelizowane jest w celu przygotowania koreky w każdej sytuacji, natomiast
zatwierdzenie, skutkujące np. zmniejszeniem zerowego stanu magazynowego nie umożliwiałoby tej operacji.
Modyfikacja stanów magazynowych dla korekt jest dokonywana dopiero w momencie zatwierdzenia dokumentu
korygującego.
|