Zrzuty ekranów:
Arkusz spisowy
Tworzenie arkusza
Opcje zatwierdzania
Rozchód według dostaw
|
Zakończenie remanentu.
Ostatnią czynnością związaną z przeprowadzeniem remanentu za pomocą aplikacji FirMAG jest zatwierdzenie remanentu.
Powinna się ona odbyć po wprowadzeniu zmian do arkusza spisowego oraz po wydruku arkusza z różnicami i zaakceptowniu
tych różnic przez komisję spisową.
Operacja zatwierdzenia arkusza działa następująco:
- Zostaje sprawdzona lista różnic. Jeżeli jest pusta, działanie rozliczenia zostaje zakończone zatwierdzeniem arkusza
bez wprowadzania zmian w stanach magazynowych.
- Jeżeli różnice istnieją, apkacja zakłada odpowiednio dokumenty przychodu i rozchodu remanentowego.
Dokumenty są zakładane warunkowo, co oznacza, iż dokument danego typu (przychód, rozchód) zostaje założony,
gdy potrzeba jego założenia wynika z zawartości arkusza spisowego.
- Do dokumentów zostają przypisane odpowiednie ilości , zgodnie z arkuszem spisowym. Aplikacja oblicza wartość
niedoborów i strat.
- Aplikacja oblicza różnice i odpowiednie korekty ilości zostają wprowadzone do magazynu.
- Dokumenty operacji magazynowych zostają zatwierdzone.
- Arkusz spisowy zostaje zatwierdzony, z zaznaczeniem daty jego zatwierdzenia.
- Następuje odblokowanie kartotek dla operacji magazynowych.
Stworzony i zatwierdzony arkusz spisowy oraz powiązane z nim dokumenty wykonujące operacje magazynowe pozostają w bazie
danych. Umożliwia to późniejszą ewentualną kontrolę rzeczywistego spisu, jak również wykonanie niezbędnych wydruków.
Wynikające z remanentu niedobory i straty są rozliczane przez dokumenty remanentowe.
Dokumenty remanentowe są to dokumenty predefiniowane przez producenta i niemożliwe do edycji.
Dokumenty te są widoczne z poziomu dokumentów wewnętrznych.
Dla każdego arkusza spisowego aplikacja generuje w zależności od potrzeb:
- Dokument RE przychodu i dokument RE rozchodu (są niedobory i nadwyżki).
- Dokument RE przychodu (są wyłącznie nadwyżki).
- Dokument RE rozchodu (są wyłącznie niedobory).
- Żadnego dokumentu (brak niedoborów i nadwyżek).
Dokumenty takie są widoczne np. z poziomu raportu przychodów kartoteki (dla nadwyżek),
raportu rozchodów kartoteki dla niedoborów lub z poziomu obrotów kartoteki,
dla rozchodów i przychodów kartoteki.
UWAGA !!!
Po podjęciu decyzji o zatwierdzeniu dokumentu, aplikacja pyta o sposób rozliczenia arkusza spisowego.
Mamy trzy możliwości do wyboru:
- TAK : zmiany naniesione na arkuszu zostają wprowadzone do katotek magazynowych.
Kartoteki z magazynu, dla którego sporządzony jest arkusz spisowy, a nie umieszczone na nim,
zostaną potraktowane jako niedobory, w wyniku czego ich stan zostanie wyzerowany.
Opcja zalecana podczas wykonywania remanentu dla całego magazynu.
- NIE : zmiany naniesione na arkuszu zostają wprowadzone do katotek magazynowych.
Kartoteki nie znajdujące się na arkuszu spisowym nie zostaną zmienione.
Opcja używana np. przy remanencie częściowym, nie obejmującym całości magazynu.
- ANULUJ: Porzucenie operacji zatwierdzania arkusza.
|