Zrzuty ekranów: 

Arkusz spisowy
Tworzenie arkusza
Opcje zatwierdzania
Rozchód według dostaw


Zakończenie remanentu.


Ostatnią czynnością związaną z przeprowadzeniem remanentu za pomocą aplikacji FirMAG jest zatwierdzenie remanentu.
Powinna się ona odbyć po wprowadzeniu zmian do arkusza spisowego oraz po wydruku arkusza z różnicami i zaakceptowniu
tych różnic przez komisję spisową.
Operacja zatwierdzenia arkusza działa następująco:
  • Zostaje sprawdzona lista różnic. Jeżeli jest pusta, działanie rozliczenia zostaje zakończone zatwierdzeniem arkusza bez wprowadzania zmian w stanach magazynowych.
  • Jeżeli różnice istnieją, apkacja zakłada odpowiednio dokumenty przychodu i rozchodu remanentowego. Dokumenty są zakładane warunkowo, co oznacza, iż dokument danego typu (przychód, rozchód) zostaje założony, gdy potrzeba jego założenia wynika z zawartości arkusza spisowego.
  • Do dokumentów zostają przypisane odpowiednie ilości , zgodnie z arkuszem spisowym. Aplikacja oblicza wartość niedoborów i strat.
  • Aplikacja oblicza różnice i odpowiednie korekty ilości zostają wprowadzone do magazynu.
  • Dokumenty operacji magazynowych zostają zatwierdzone.
  • Arkusz spisowy zostaje zatwierdzony, z zaznaczeniem daty jego zatwierdzenia.
  • Następuje odblokowanie kartotek dla operacji magazynowych.
Stworzony i zatwierdzony arkusz spisowy oraz powiązane z nim dokumenty wykonujące operacje magazynowe pozostają w bazie
danych. Umożliwia to późniejszą ewentualną kontrolę rzeczywistego spisu, jak również wykonanie niezbędnych wydruków.
Wynikające z remanentu niedobory i straty są rozliczane przez dokumenty remanentowe.
Dokumenty remanentowe są to dokumenty predefiniowane przez producenta i niemożliwe do edycji.
Dokumenty te są widoczne z poziomu dokumentów wewnętrznych.
Dla każdego arkusza spisowego aplikacja generuje w zależności od potrzeb:
  • Dokument RE przychodu i dokument RE rozchodu (są niedobory i nadwyżki).
  • Dokument RE przychodu (są wyłącznie nadwyżki).
  • Dokument RE rozchodu (są wyłącznie niedobory).
  • Żadnego dokumentu (brak niedoborów i nadwyżek).
Dokumenty takie są widoczne np. z poziomu raportu przychodów kartoteki (dla nadwyżek),
raportu rozchodów kartoteki dla niedoborów lub z poziomu obrotów kartoteki,
dla rozchodów i przychodów kartoteki.

UWAGA !!!

Po podjęciu decyzji o zatwierdzeniu dokumentu, aplikacja pyta o sposób rozliczenia
arkusza spisowego.
Mamy trzy możliwości do wyboru:
  • TAK : zmiany naniesione na arkuszu zostają wprowadzone do katotek magazynowych. Kartoteki z magazynu, dla którego sporządzony jest arkusz spisowy, a nie umieszczone na nim, zostaną potraktowane jako niedobory, w wyniku czego ich stan zostanie wyzerowany. Opcja zalecana podczas wykonywania remanentu dla całego magazynu.
  • NIE : zmiany naniesione na arkuszu zostają wprowadzone do katotek magazynowych. Kartoteki nie znajdujące się na arkuszu spisowym nie zostaną zmienione. Opcja używana np. przy remanencie częściowym, nie obejmującym całości magazynu.
  • ANULUJ: Porzucenie operacji zatwierdzania arkusza.
programy dla firm
programy dla firm, EN
Pliki pomocy on-line programu magazynowego FirMAG