Zrzuty ekranów: 

Karta klienta.

FirUsl - sprzedaż usług: kartoteka klientów.

Kartoteka klientów jest słownikiem gromadzącym dane o klientach. Pozwala na zapisanie w celu
późniejszego wykorzystania danych o klientach. Dane te zawierają informacje niezbędne do
prawidłowego prowadzenia ewidencji VAT oraz dane dodatkowe, takie jak np. numery telefonów itp.
Raz zapisany w bazie danych klient może być powiązany w dowolnym momencie z dokumentem sprzedaży.
Dane klienta możemy aktualizować poprzez edycję karty klienta.
Kartoteka zawiera dwa rodzaje klientów:
  • Płatnicy - główni klienci, będący płatnikem.
  • Oddziały - oddziały firmy, które nabywają usługi.
Płatnik jest klientem zapisanym w głownej kartotece, natomiast nabywcy są traktowani wyłącznie jako dodatkowe adresy firmy. Nip jest przypisany do płatnika. Nie ma możliwości zapisu dwu kartotek klientów z tym samym numerem nip.
Taka organizacja i podział na płatnika i oddziały pozwala śledzić całość płatności z poziomu płatnika, gdzie widnieją wszystkie rozliczenia, niezależnie od nabywcy.
Informacje o płatniku i nabywcy mogą znaleźć odzwierciedlenie również na wydruku faktury vat, czy pro-forma.
Copyright (©) by Yoursoft 2003-2007
Pliki pomocy w serwisie web producenta