Zrzuty ekranów:
Karta klienta.
|
FirUsl - sprzedaż usług: kartoteka klientów.
Kartoteka klientów jest słownikiem gromadzącym dane o klientach. Pozwala na zapisanie w celu
późniejszego wykorzystania danych o klientach. Dane te zawierają informacje niezbędne do
prawidłowego prowadzenia ewidencji VAT oraz dane dodatkowe, takie jak np. numery telefonów itp.
Raz zapisany w bazie danych klient może być powiązany w dowolnym momencie z dokumentem sprzedaży.
Dane klienta możemy aktualizować poprzez edycję karty klienta.
Kartoteka zawiera dwa rodzaje klientów:
- Płatnicy - główni klienci, będący płatnikem.
- Oddziały - oddziały firmy, które nabywają usługi.
Płatnik jest klientem zapisanym w głownej kartotece, natomiast nabywcy są traktowani wyłącznie jako
dodatkowe adresy firmy. Nip jest przypisany do płatnika. Nie ma możliwości zapisu dwu kartotek
klientów z tym samym numerem nip.
Taka organizacja i podział na płatnika i oddziały pozwala śledzić całość płatności z poziomu płatnika,
gdzie widnieją wszystkie rozliczenia, niezależnie od nabywcy.
Informacje o płatniku i nabywcy mogą znaleźć odzwierciedlenie również na wydruku faktury vat, czy
pro-forma.
|