Zrzuty ekranów: 

Edycja nagłówka
Edycja dokumentu
Edycja pozycji dokumentu
Komunikat o braku dostępnej ilości
Informacje o dokumencie rozchodu
Informacje o pozycji dokumentu
Klient dla dok.wewn.
Wpłata do dokumentu
Rozchód według dostaw
Edycja nagłówka dokumentu.

Nagłówek dokumentu jest dla systemu informacją o globalnych właściwościach dokumentu, sposobie przeliczania dokumentu, datowaniu
dokumentu, kliencie i odbiorcy związanymi z transakcją itp.
Część tych informacji pobierana jest automatycznie z systemu (np. właściwości dokumentu, sposób obliczania, numeracja dokumentu itp).
Część informacji jest podpowiadana przez interfejs aplikacji (np.daty, terminy płatności). Do operatora należy przede wszystkim
wskazanie klienta (płątnika) powiązanego z transakcją, ewentualnie odbiorcy, wprowadzenie opisu dokumentu o ile jest on niezbędny, wyznaczenie sposobu transportu oraz waluty systemowej. Można również dokonać zmiany domyślnego magazynu.
Wyboru klienta dokonujemy poprzez wciśnięcie klawisza F2 lub kliknięciu w przycisk Klient myszką. Aplikacja otworzy wówczas listę klientów,
która pozwoli nam na wybranie, edycję klienta z listy klientów.
Po poprawnym wypełnieniu nagłówka, należy wcisnąć klawisz ENTER lub kliknąć myszką klawisz "Zatwierdź" w celu przejścia do dalszej
edycji dokumentu. Należy pamiętać iż w tym momencie zostaje zapisana informacja w bazie danych o rozpoczętej transakcji, tak , aby
pozostali użytkownicy pracujący w firmowej sieci komputerowej nie mogli użyć nadanego przez nas unikalnego numeru transakcji.


Aby zrezygnować z tworzenia dokumentu, wciskamy klawisz ESC lub klikamy myszką klawisz "Anuluj". Spowoduje to porzucenie operacji
i powrót do listy dokumentów bez zapisu zmian do bazy danych.
Z poziomu formularza edycji dokumentu możemy dokonać dodatkowych operacji, takich jak:
  • Oglądnąć dostępne informacje o dokumencie.
  • Oglądnąć dostępne informacje o pozycji dokumentu.
  • Dokonać wpłaty do dokumentu.
  • Dokonać wypłaty do dokumentu.
  • Wydrukować dokument.
  • Dokonać renumeracji pozycji niezatwierdzonego dokumentu.
  • Dokonać fiskalizacji dokumentu.
  • Dokonać doliczenia kosztów transportu do cen zakupu dla dokumentów przychodu.
  • Wprowadzić różnice wartości dla dokumentów przychodu.
  • Udzielić rabat na dokument z tytułu płatności gotówkowych.
  • Dopisać nową pozycję do dokumentu.
  • Poprawić pozycję dokumentu.
  • Usunąć pozycję dokumentu.
  • Zmienić, zupełnić dokładny opis pozycji dokumentu.
programy dla firm
programy dla firm, EN
Pliki pomocy on-line programu magazynowego FirMAG