Zrzuty ekranów:
|
Raport klientów - lojalność pod względem płatności.
Raport ten ma na celu obliczenie wiarygodności klienta pod kątem terminowych zapłat.
Raport dotyczy wyłącznie klientów-odbiorców.
Aplikacja przeszukuje bazę danych dokumentów rozchodu, sumując obroty według klientów, a następnie
przystępuje do analizowania terminowości zapłat, określonych w aplikacji mianem lojalności.
Wynikiem obliczeń jest przedstawienie lojalności klienta w skali od -1 do 1.
Wartość -1 oznacza brak jakiegokowliek dokumentu klienta rozliczonego w terminie, wartość 1 oznacza
regulowanie należności przez klienta w zakresie terminu płatości. Wartości pomiędzy progami zakresu,
stanowią obraz rzetelności klienta.
Wynik raportu może posłużyć do oceny dalszej współpracy z klientem oraz zmiany ustaleń warunków handlowych.
Raport zawiera dodatkowe podraporty:
- 1.) Lojalność klienta: Współczynnik lojalości wybranego klienta.
- 2.) Lojalność klientów: Współczynnik lojalności wszystkich klientów z zakresu raportu.
Ponieważ uzyskanie informacji o terminowości wymaga przeglądnięcia i zanalizowania dużej ilości danych,
czas wykonania raportu dodatkowego klientów może być długotrwały. Jeżeli chodzi o uzyskanie współczynnika
dla jednego klienta, wystarczy wykonać raport dodatkowy nr 1.
|