Opis zmian: (wersja 7.6.5.x),
Data: maj 2006 roku.
Poprawki:
- Usunięto usterkę występującą podczas zmiany danych klienta przypisanego do dokumentu.
Aplikacja nie zmieniała prawidłowo przypisań adresu klienta. Przyczyną była nieprawidłowa
synchronizacja transakcji wewnątrz aplikacji.
- Usunięto błąd I/O Error 6, pojawiający się w niektórych przypadkach w raporcie dokumentów
rozchodu. Przyczyną było przepełnianie liczników używanych do zliczania sum raportu.
- Usunięto błąd uniemożliwiający wydruk raportu magazynu obecnego dla drukarki HP LaserJet 1100.
Przyczyną błędu wydruku był znak końca linii w tytule wydruku. Inne drukarki obsługiwały wydruk
poprawnie.
- Usunięto błąd pojawiający się podczas wstawiania nowego dokumentu, gdy ustawienia filtrów nie były
zgodne z domyślnymi.
- Poprawa działania filtru raportów dla pól znakowych oraz dla raportów zwracających dane z wielu
tabel bazy danych.
- Poprawiono zapis i odczyt numerów licencyjnych. Były one błędnie zapisywane w bazach danych,
z numerami oddziałów różnymi od centrali.
- Poprawiono numerację dokumentów w bazie zbierającej dane oddziałów. Aplikacja nie reagowała
w szczególnych przypadkach na różny sposób numeracji w oddziałach, co utrudniało realizację
nowych dokumentów.
- Usunięto błąd występujący w niektórych przypadkach podczas zatwierdzania arkusza remanentowego.
Przyczyną było nadmierne wykorzystanie pamięci RAM podczas wykonywania obliczeń.
- Poprawiono informację o pozycji z menu formularza edycyjnego dokumentu. W szczególnych przypadkach
aplikacja omijała informacje dotyczące wartości zakupu pozycji.
Ulepszenia:
- Włączono ustalanie cen sprzedaży z poziomu dokumentów przychodu również dla dokumentów wewnętrznych.
- Wymuszono wykonanie opisu dla operacji kasa/bank.
- Przebudowano całkowicie wewnętrzne procedury zmiany cen sprzedazy metodą "przy zatwierdzaniu dokumentu".
W niektórych przypadkach podczas zapisu zmian cen do kartotek, występował błąd Deadlock wynikający z
rozsynchronizowania wewnętrznych transakcji SQL. Błąd powodował nieustalenie lub wyzerowanie cen
sprzedaży dla kartotek znajdujących się na dokumencie przyjęcia do magazynu.
- Zmieniono pytanie o klienta używanego dla dokumentów wewnętrznych. Pytanie zawierało treść:
TAK - kontrahentem jest FIRMA, teraz brzmi:
TAK - kontrahentem jest NAZWA FIRMY.
Nowości:
- Nowy parametr w konfiguracji magazynu: Obsługa kas fiskalnych ELZAB.
- Współpraca ze sterownikiem TLS - stacje paliw.
- Do formularza zmiany cen podczas wypełniania/zatwiedzania dokumentów zakupu dodano możliwość
ustalenia zaokrąglenia ceny sprzeaży detalicznej do:
- Do 1 grosza (domyślnie).
- Do 10 groszy.
- Do 1 złotego.
- Do możliwości definicji dokumentów dodano tworzenie dokumentów korygujących do już istniejących
dokumentów. Opcja przydatna w przypadku stworzenia dokumentu bez jednoczesnej definicji
dokumentu korygującego dla niego. Po stworzeniu dokumentu korygującego, należy pamiętać o
przypisaniu do niego odpowiedniego wzorca wydruku.
- Nowy filtr na liście dokumentów: możliwość ograniczenia listy do dokumentów danego oddziału.
- Arkusz spisowy: gdy do arkusza zostaje dodana pozycja spoza arkusza, aplikacja sprawdza, czy ta pozycja
posiada aktywne dostawy. Jeżeli tak, zostają one wstawione na arkusz. W przypadku przeciwnym, aplikacja
prosi o podanie ceny zakupu przez operatora, tak aby na arkusz została np. wprowadzona nadwyżka z
rzeczywistą ceną zakupu.
Najbliższe plany:
- Cenniki klientów, czyli następny sposób ustalenia cen dla klientów. Cenniki będą używane przez aplikację
w trakcie edycji dokumentów związanych z klientami.
- Elektroniczna wymiana dokumentów pomiędzy oddziałami firmy. Wymiana będzie się odbywać poprzez
eksport/import danych przekazywanych w postaci plików XML.
- Współpraca z kasami fiskalnymi ELZAB.
- Współpraca z kasami fiskalnymi OPTIMUS.
Strona domowa producenta
Pliki pomocy on-line programu magazynowego FirMAG