Opis zmian: (wersja 7.6.6.x),
Data: czerwiec 2006 roku.
Poprawki:
- Poprawa sposobu liczenia kosztu własnego z poziomu raportu rejestrów VAT sprzedaży
oraz z poziomu raportu rejestru VAT spinaczy. Poprawa dotyczy zniwelowania różnic
w wyliczeniach dotyczących dokumentów liczonych od brutto do netto.
- Usunięto usterkę uniemożliwiającą zatwierdzenie remanentu i wprowadzenie zmian do
magazynu na komputerach z małą ilością wolnej pamięci RAM. Powodem było dość swobodne
wykorzystanie pamięci przez aplikację, w celu przyspieszenia wykonywania obliczeń.
Zarządzanie wykorzystaniem pamięci jest od teraz bardziej rygorystyczne.
- Raport magazynu na dzień: poprawiono uwzględnianie korekt sprzedaży w podsumowaniu raportu.
- Raport magazynu na dzień: poprawiono zaokrąglanie wyliczonej ilości na zgodną z konfiguracją.
- Raport magazynu na dzień: usunięto błąd AccessViolation występujący przy uruchamianiu raportu
obrotów kartoteki.
- Raport rejestru VAT: dla odfiltrowanego raportu liczył koszt własny zakupu bez uwzględnienia
filtru.
- Formularz edycji nagłówka dokumentu: usunięto błąd AccessViolation, pojawiający się w przypadku opuszczenia
listy typów dokumentów. Przyczyną było błędne odczytywanie typu dokumentu z graficznej listy wyboru
dostępnych dokumentów.
- Usunięto błąd występujący podczas obliczania raportu rentowności sprzedaży.
Źle obliczano sprzedaż wg stawek vat i była ona niezgodna z sumą sprzedaży w przypadku zliczania dokumentów
sprzedaży zwykłych oraz spinających.
- Poprawiono błąd występujący podczas wyszukiwania SQL dla list, które powstały w wyniku zapytania
zawierającego klauzulę UNION.
- Usunięto błąd uniemożliwiający rozliczenie dokumentu posiadającego saldo < 0.10 zł z poziomu kasy/banku.
- Usunięto błąd powstający podczas usuwania niezatwiedzonego arkusza spisowego. Arkusz nie odznaczał kartotek
jako niebędace na arkuszu.
- Usunięto błąd w raportach obrotów kartoteki, który objawiał się komunikatem: Field 'VILOSC' not found
podczas wykonywania obliczeń podsumowujących raport.
- Poprawiono obliczanie wskaźnika rotacji w raporcie: Rotacja kartotek
w magazynie.
Ulepszenia:
- Zmieniono układ podsumowania w raporcie magazynu na dzień. Podsumowanie jest bardziej czytelne.
- Zaimplementowano podsumowanie raportu obrotu kartoteki.
- Raport magazynu obecnego: wyszczególniono informację o aktywnych dostawach wynikających z korekt.
- Raport magazynu obecnego: zmieniono kolejność informacji w podsumowaniu raportu.
- Raport magazynu na dzień: wyszczególniono informację o aktywnych dostawach wynikających z korekt.
- Raport magazynu na dzień: zmieniono kolejność informacji w podsumowaniu raportu.
- Raport rejestrów VAT: pytanie o koszt własny podczas sumowania raportu zostało przeniesione na okno
parametryzujące zakres rejestru.
- Raport rejestrów VAT: okno parametryzujące zakres rejestru zostało wzbogacone o możliwość odfiltrowania
raportu z paragonami lub bez oraz z korektami lub bez korekt. Oczywiście filtr paragonów jest wykorzystywany
jedynie w przypadku tworzenia raportów rejestru vat sprzedaży.
- Raport rejestrów VAT: zmieniono kolejność informacji w podsumowaniu raportu.
- Raport rejestrów VAT: podsumowanie raportu zawiera informację o rentowności sprzedaży.
- Raport rozchodu pozycji ogółem wzbogacono w informację o wartościach kosztowych.
- Raport rozchodu pozycji szczegółowo wzbogacono w informację o wartościach kosztowych.
- Edycja pozycji dokumentu przychodowego: zmieniono warunek wyświetlania okna z propozycjami cen
sprzedaży. Okno pojawia się teraz w przypadku pomyślnego zatwierdzenia zmian pozycji oraz przy
zmianie cen.
- Raport magazynu na dzień: w raporcie zawarte są wyłącznie pozycje, które mają stan niezerowy
w dniu, na który sporządzany jest raport.
- Do raportu rentowności dołączono również informację o sprzedaży
dokonanej za pomocą dokumentów spinających.
- Usunięto z listy dokumentów dokumenty wewnętrzne powiązane z rozliczanym arkuszem remanentowym.
- Wydruk remanentu na dzień został upodobniony do wydruku
standardowego protokołu remanentowego.
- W oknie ustawień wydruku dla dokumentu usunięto wypełnianie listy osób podpisujących dokument osobami
których treść jest pusta.
- Poprawiono raporty rozchodów wg grup magazynowych. Poprawka dotyczy szybkości wykonania się raportów.
- Raporty rozchodów wg grup magazynowych: na prośby użytkowników zaimplementowano czytelne podsumowanie raportu.
- Zmieniono sposób zastępowania znaków cudzusłowu pojedynczego i podwójnego(' , "). Dotychczas zamieniane były na
puste znaki - spacje, teraz są zamieniane na znak ^. Zamiana tych znaków wiąże się z tym, iż są one
zastrzeżonymi znakami w składni języka SQL, używanego podczas komunikacji aplikacji z bazą danych.
Znaki te są z kolei zamieniane podczas wydruku na znak podwójnego cudzysłowu ".
- Poprawiono działanie okna z parametrami raportu magazynu na dzień. Podczas tworzenia okna wykonywany był
niepotrzebnie test połączenia do bazy danych, co powodowało chwilowe spowolnienie wyświetlania okna.
Nowości:
- Do formularza edycji dokumentu dołączono raport o sposobie rozchodowania według dostaw.
Raport umożliwia wgląd w sposób rozchodowania dostaw w stosunku do pozycji dokumentu oraz
udostępnia dodatkowe związane z tym informacje o wartościach zakupu, sprzedaży oraz marży.
- Do formularza edycji dokumentu dołączono informację o sposobie wpływu dokumentu korygującego typu
rozchodowego na wartość magazynu. Informacja podaje wartości rzeczywiste zakupu.
- Nowy raport: Rentowność sprzedaży.
- Zmiana wersji aplikacji na RC-8. Wiąże się to z ostatnimi zmianami w aplikacji, powodującymi duży
wzrost stabilności zarówno samej aplikacji, jak również bazy danych. Praca aplikacji jest w tej
chwili bliska idealnej, jednak ze względu na planowane zmiany nie został zdjęty opis RC z oznaczenia
wersji.
- Do okna ustawień drukarki dodano kontrolkę umożliwiającą zdefiniowanie wysuwu strony po wydruku.
Ustawienie to dotyczy wyłącznie drukarek tekstowych, które po zakończeniu wydruku wysyłają do
drukarki rozkaz wysunięcia papieru o podaną wartość w calach. W celu zapamiętania wartości wysuwu,
należy zaznaczyć w oknie opcję zaisu ustawień.
- Nowy parametr wywołania aplikacji: --open-sprzedaz.
- Kartoteka magazynowa: umożliwiono nakładanie filtrów na listę według grup magazynowych.
- Wprowadzono nowy sposób wyszukiwania danych na listach, polegający na zawężaniu
wyświetlanych danych do podawanych przez operatora.
- Włączono kolorowanie wierszy listy kartotek magazynowych, tak jak listy klientów.
- Włączono kolorowanie wierszy listy dokumentów, tak jak listy klientów.
- Włączono kolorowanie wierszy listy raportów, tak jak listy klientów.
- Rozszerzono informację o osobach podpisujących dokumenty - pracownikach firm.
Umożliwiono zapis telefonów, adresów e-mail itp. W Wersji CPN wymagane jest podanie numeru
rejestracyjnego samochodu.
- Nowe zmienne dla wydruku spinaczy -> DoZaplaty: kwota do zapłaty (saldo dokumentu).
- Nowe zmienne dla wydruku spinaczy -> DoZaplatySlownie: kwota do zapłaty (saldo dokumentu) słownie.
- Wyłączono możliwość fiskalizacji dokumentów rozchodu nie posiadających flagi: Dokument fiskalny.
- Zmiana klawiszy zeskoku z filtrów listy magazynów na listę kartotek: był Enter, jest Tab+Ctrl.
- Raport rozchodu pozycji ogólnie : Dodano filtr umożliwiający ograniczenie raportu do wybranego magazynu.
- Raport rozchodu pozycji szczegółowo : Dodano filtr umożliwiający ograniczenie raportu do wybranego magazynu.
- Raport przychodu pozycji ogólnie : Dodano filtr umożliwiający ograniczenie raportu do wybranego magazynu.
- Raport przychodu pozycji szczegółowo : Dodano filtr umożliwiający ograniczenie raportu do wybranego magazynu.
- Raport rozchodu pozycji ogólnie : Dodano raport dodatkowy: obroty kartoteki.
- Raport rozchodu pozycji szczegółowo : Dodano raport dodatkowy: obroty kartoteki.
- Raport przychodu pozycji ogólnie : Dodano raport dodatkowy: obroty kartoteki.
- Raport przychodu pozycji szczegółowo : Dodano raport dodatkowy: obroty kartoteki.
- Nowy raport: Rentowność dostaw.
- Nowy raport: Rotacja kartotek w magazynie.
Najbliższe plany:
- Cenniki klientów, czyli następny sposób ustalenia cen dla klientów. Cenniki będą używane przez aplikację
w trakcie edycji dokumentów związanych z klientami.
- Elektroniczna wymiana dokumentów pomiędzy oddziałami firmy. Wymiana będzie się odbywać poprzez
eksport/import danych przekazywanych w postaci plików XML.
- Współpraca z kasami fiskalnymi ELZAB.
- Współpraca z kasami fiskalnymi OPTIMUS.
Strona domowa producenta
Pliki pomocy on-line programu magazynowego FirMAG